Vi har naturligtvis dimensionerat för att kunna hjälpa dig när du behöver det! Som alltid gör vi medicinska prioriteringar där de som har störst medicinskt behov har företräde.

Vad kan du som patient göra: 

Tänk på att höra av dig i god tid vid önskemål om förnyelse av recept, och andra hjälpmedel (inkontinenshjälpmedel, stomimaterial, diabetesnålar), som är förskrivna från oss.

Läs på vår hemsida och 1177.se gällande det besvär du upplever. Där finns bra information och egenvårdsråd.

För långvariga besvär som inte är akuta, fundera på om det kan vänta till efter sommaren?

Tänk på att om du kontaktar oss på flera olika sätt samtidigt tar det mer tid för oss att hantera ditt ärende. Så välj en kontaktväg. Då frigörs tid och vi har möjlighet att hjälpa fler patienter!

Hur du kommer i kontakt med oss:

Rådgivning: Ring oss, vardagar, på telefon 0520-494880.

Tidsbokning till laboratoriet: Boka provtagning via vår Webbtidbok

BVC: Telefontid vardagar klockan 9.30-10.00.

Vid nytillkomna, halvakuta besvär: Du som är listad hos oss bokar själv din tid på vår Lättakut

ÄVC: Under veckorna 25-32 är vår Äldrevårdsmottagning/drop-in och telefontid stängda. Kontakta oss istället på 0520-494880.

Recept: Skicka ett meddelande via 1177

Mitt PTJ: Vår digitala kanal har stängt för nystart av ärenden under större delen av sommaren.